Hatha FLOW jóga

Tradicionális Hatha és Hatha FLOW óráimat vegyesen tartom, mindig a csoport igényeihez alakítva. Első látásra teljesen ugyanaz, de mégis egészen más. Nehéz szavakkal leírni őket, inkább gyakorolva tapasztalgató meg az igazi különbség. 

Hatha jóga:
– A tradicionális Hatha jóga gyakorlataira épül a mai összes jógafajta. A Hatha az ősi alap, tulajdonképpen a ma kipróbálható megszámlálhatatlan jógafajta közül az összes Hatha jóga, csak más szempontokra helyezi a hangsúlyt, némelyik statikus, másak dinamikusak, vannak olyanok, amelyek egy konkrét gyakorlatsort tanítanak minden jógaórán, vagy más típusú órákon pedig forró teremben folyik a gyakorlás. A mai jógafajták a felszínen nagyon változatosak, minden jógázni vágyó megtalálhatja az ízlésének, habitusának megfelelőt, de a gyakorlatok lényegében ugyanazok: a Hatha jóga eszköztárát használja minden jógaoktató.

– A Hatha jóga elsődleges célja az élet meghosszabbítása, és egy kényelmes, boldog létezés a testben. Erre valók a nyújtó, erősítő, egyensúly gyakorlatok, melyekkel megeddzük a testet, elmét és felkészítjük a légzőgyakorlatokra. Ezután következhetnek a légzőgyakorlatok, melyek a légzőszervek, légzőizmok fejlesztése mellett a tudat működésére is befolyással vannak. Ezáltal a Hatha jóga edzi a testet, segít az ideális testsúly elérésében és stresszoldásra is kiváló, hiszen a hosszú kilégzésekre végzett nyújtó, lazító gyakorlatok tökéletesek a feszültség levezetésére és az óravégi relaxációnak is fontos szerepe van a munka és a hétköznapok során felgyülemlett feszültség, stressz kezelésében.

– A Hatha jóga órákon főleg az ászanák (testhelyzetek) precíz, anatómiailag helyes kivitelezésével foglalkozunk, emellett hangsúlyos az egyszerűbb pránajáma technikák (légzőgyakorlatok) elsajátítása.

JÓGA FLOW
A Jóga Flow órák sajátossága, hogy a test dinamikus mozgását összehangoljuk a légzéssel. A cél, hogy az egész óra a mozdulatok egymásba áramoltatásából jöjjön létre.

– A Jóga Flow órákon a gyakorlatokat dinamikusan hajtjuk végre, ami azt jelenti, hogy szinte az egész órán lassan, folyamatosan, a légzés ütemére mozgunk, amihez egy minimális fizikai felkészültségre szükség van. Jó választás, ha a dinamikusabb, flow jógaórákat kedveled, jó formában vagy, szeretsz sportolni és a mozgásos meditációt szeretnéd megtapasztalni.

– A flow óra segít megtanítani a test, a légzés és az elme tudatos irányítására, de a jógaóra keretein túl is utat mutat a szabadság és kötöttség közötti harmónia megtalálásában.

Anikó